19 oct. 2010

Tocatta & fuga dupa lycorna. (Cap. 5 / 14)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Transcriu mai jos paragraful 14 din Capitolul 5 al cartii mele de amintiri “Tocatta & fuga dupa lycorna” - scrisa prin anii ’95 in vremea periplului meu parizian.
Emiteam atunci ideea, pe care pana azi nu am materializat-o, de a aduna materiale documentare privind carciumile bucurestene pe care cu onoare le-am frecventat : harti, filme, inregistrari audio, fotografii, documente, schite, planuri, meniuri, servetele, etc, etc..
Astazi avem posibilitatea de a pune cap la cap, intr-un blog, tot acest buchet care sa lase si pentru altii parfumul unei boeme care s-a perindat in jumatatea de veac a mileniului ce trecu.
Toti cei care au stat la masa cu noi sunt rugati sa depuie marturie, scrisa, orala, sau de orice alta natura. Evocarile voastre, prieteni, alaturi de ale mele, poate vor deschide pofta celor tineri de a continua ceeace noi n-am reusit a termina..
-       Ahoe !    
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


     14.  Carciumile, restaurantele, bodegile si toate celelalte placute locuri pe unde vagabondau pasii nostri sovaielnici si spiritele noastre usor tulburate..

.. ar trebui poate, redactata - chiar de maxima urgenta - o harta a Bucurestilor prin carciumi..
Insir la intimplare, din pura placere a aducerii aminte :
.. "BOEMA" - pe coltul definit de diagona la cu strandul LIDO si vis-a-vis de frumoasa biserica Boteanu..
.. "Capsa" - summum de eleganta, bucatarie si lume buna..
.. "Marea Neagra" - pe Grivita, langa cinematograful "Gheorghe Doja", vis-a-vis de cinematograful din capatul strazii Atelierului unde a locuit dragul nostru Mateiu Caragiale, s.a.m.d..
.. "Bucium", la intrarea dinspre centru a Caii Grivitei.. sub camera lui Costica Disli, colegul meu de banca din clasele primare..
.. "Tismana", in unghiul fericit pe care-l face Calea Plevnei cu Berzei.. superbi platani seculari flancheaza strada, adapostind crasma intr-o umbra binefacatoare..
.. "Select".. la Sosea, pe Aleea Alexandru - cartierul bosilor..
.. Gradina de vara cu pietris alb, bere buna si mici de clasa, la intersectia lui Ion Mincu cu Soseaua Kiseleff : "Doina"..
.. Ciorba de burta, zilnica, binefacatoare, la «Birjar», in Pasajul Victoria, vis-a-vis de Telefoane..

.. parca-l aud, si-acum, ca prin vis, pe Zogu Zaharescu, pictorul celebrelor tiganci, care ne arunca peste umar, actor inimitabil, cabotin superb, la iesirea din scena :
- Petreceti, domnilor, searbad fara mine !..
Asta era..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Un comentariu:

iuliana spunea...

Asta mi-aduce aminte de altceva. De prima bere. Prima, ca ultima, nu stiu cand va fi :):)... Aveam 14 ani, eram cu tata la Eforie Nord. Era fff cald si muream de sete amandoi. Si pentru ca se terminase apa, am ramas la o coada de vreo 30 de persoane undeva chiar pe plaja, intr-un fel de bufet intunecat, fara usi, fara scaune, doar cu mese inalte confectionate din pal cu lustru de jeg. Era acolo un amestec pe care nu stiam sa-l inteleg - de piele sarata, duhoare de betivi si sete. Mi-era cumva rusine, nu stiu nici azi de ce :):). In fine, la un moment dat, a venit tata cu doua halbe, mi-a zis sa beau, eu l-am intrebat cum, el mi-a raspuns printre inghitituri ca "pe gat" si am baut-o dintr-o rasuflare. Atunci stiu ca s-a dus asa... o parte din nevinovatia mea pubera dar mi-am asumat-o cu mandrie pe undeva, ca dupa aceea ma laudam pe la copii. Si m-am laudat pana cand am vazut ca nu e bine :):):)).
Asa ca nu prea am amintiri bahice din ultima parte a secolului trecut, ci numai unele de pomina in ocazii "casnice", nu publice :):). Dar poate vine si vremea lor.